Friday 18 January 2013

Berkali ku dongak keatas
Ku lihat langit masih disitu
bumi pun masih ku pijak
tanah-tanahnya yang basah meninggalkan jejak
angin sepoi masih dapat kurasa
semuanya masih seperti biasa
tetapi yang aneh
aku kehilangan jejak
begitu jauh telah ku tinggalkan segala yang pernah ku lewati
semuanya kerana aku melangkah dan terus melangkah
tanpa jemu dan tanpa putus asa
ku cari jalan dan arah
walau berkali -kali ku hadapi jerih dan segala halangan
ada ketika aku bertanya
tidak kah engkau letih
atau tidak kah ingin berhenti seketika
persoalan yang melemahkan aku
ku singkir ia jauh-jauh dari sanubari ku
walau adakalanya hati ku tersentuh
dan adakalanya aku bertanya
dimana..kemana..dan mengapa..
biarlah selagi langkah ku dengan bismillah
akan ku teruskan
akan ku terokai arti kehidupan
walau aku atau kita tidak pernah tahu 
apa yang ada dihadapan.




0 comments:

Post a Comment