PENGHUNI SETIA

Thursday 15 September 2011
Rasullah saw bersabda:
Apabila seseorang itu memasuki rumahnya dan mengingati Allah dengan membaca Bismillah ketika memasukinya dan ketika ingin makan,berkatalah syaitan kepada golongannya(kalian tidak memiliki tempat untuk bermalam dan tidak juga makananan malam ini.

Apabila seseorang memasuki rumahnya dan tidak mengingati Allah berkata syaitan kepada golongannya(kalian mempunyai tempat bermalam dan makan malam(jika penghuni tersebut tidak mengingati Allah ketika makan)

Demikian jua apabila kita ingin keluar rumah maka kuncilah pintu sambil menyebut nama Allah.Nescaya syaitan tidak akan dapat membukanya.Tutup lah juga bekas bekas makanan nescaya syaitan tidak dapat mencemarinya.

Rasulullah saw bersabda:Dan kuncilah pintu-pintu rumah kalian dengan menyebut nama Allah.Kerana syaitan tidak dapat memasuki rumah yang dikunci dengan menyebut nama Allah.Ikatlah kantong-kantong air kalian dengan menyebut nama Allah dan tutupkan bekas makanan kalian dengan nama Allah dan matikan lah lampu lampu pelita kalian .(kerana dikhuatiri kebakaran) .
Hal atau perkara yang jarang kita perhatikan ia tentang apabila syaitan berjaya masuk kedalam rumah kita ..hendak lah kita sedar apabila syaitan berjaya masuk mengikuti tuan rumah yang lupa memberi salam setiap kali masuk kedalam rumah tidak kira apa saja aktiviti kita dari luar kawasan rumah atau dikawasan rumah kita sendiri kita tetap perlu membaca bismillah setiap kali masuk dan berilah salam..syaitan tersebut akan mengunakan peluang tersebut dengan berbagai acaranya tanpa kita sedari maka terjadi selisih faham,terjadi pertengkaran dan lain-lain.

Bila ia telah berjaya menyelinap masuk rumah tertentu,syaitan akan bermalam dan tempat syaitan bermalam ialah dikedua lubang hidung penghuni rumah tersebut.

Rasulullah saw bersabda:Apabila seorang kalian bangun dari tidurnya dan berwudhu maka sedutlah air kedalam lubang hidungnya dan hembuslah air itu keluar sebanyak tiga kali kerana sesungguhnya syaitan bermalam didalam lubang hidung kalian.

semoga bermanfaat. 

0 comments:

Post a Comment